ליגת העל: מכבי פ''ת - מ.ס אשדוד 1:0 (מחצית 2)קורצקי: ''יש עלינו הרבה קשקושים'', מימר ביקר את ליאניניצחון בית ראשון העונה להפועל חדרה, 1:2 על סכניןגל כהן בטוח: ''נצמח ונפרח מתוך חדר ההלבשה שלנו''תאבד את הפסגה? צ'לסי נכנעה 3:2 לווסטהאם בחוץבכר: ''אנחנו עם הקהל שלנו ב-100%, גם אם לא יגיעו''וושינגטון הפסידה 116:101 לקליבלנד, 16 נק' לאבדיההפסד שלישי ברציפות: לייפציג נכנעה 2:1 לאוניון ברליןאנסטסיה גורבנקו סיימה רביעית בפתיחת גמר ה-ISLחמד הבקיע מול האקסית, 31 דקות לסולומון בשחטאר
הרכב אחרי התאונה (צילום מסך)

תאונה מחרידה בפורמולה 1, רומאן גרוז'אן ניצל בנס

שני | | 09:31    מאת רועי ינקלוביץ

נהג הפורמולה הצרפתי, שהתרסק בבחריין, ניצל בזכות קסדה שלא הייתה בשימוש לפני שנתיים ומערכת מיוחדת - ושלח מסר מרגיע: ''אני בסדר''. המילטון: ''זו הייתה תזכורת לכולנו שמדובר בספורט שהוא מסוכן''

עולם הפורמולה 1 עדיין מעכל היום (שני) את התאונה הקשה שהתרחשה אתמול במסלול סאחיר שבבחריין, כשרומאן גרוז'אן הצרפתי בן ה-34, נהגה של קבוצת האס, התנגש בגדר הבטיחות בפנייה הראשונה, במהירות של כ-180 קמ"ש, בהקפה הראשונה של המרוץ וחייו ניצלו בזכות תושייתו ועזרת רופאי המסלול.

מכוניתו של גרוז'אן נחתכה לשניים ועלתה באש, והחלק שבו הוא ישב חתכה את גדר הבטיחות. בזכות מערכת ה-HALO, שמגנה על גוף הנהג ברכב. למרות עוצמת ההתנגשות, לא ארעה שום פגיעה לגופו. גם בזכות הקסדה המיוחדת, זו שנכנסה אחרי תאונות העבר ובעיקר זו של איירטון סנה, מגרוז'אן לא נפגע קשות בעת ההתנגשות. "זה נס שהוא חי", אמר דיימון היל, אלוף העולם מ-1996 שהיה שותפו של סנה כאשר נהרג בגרנד פרי בסן מרינו ב-1994.

גרוז'אן עצמו השתחרר מחגורת הבטיחות, שחרר את הגה המכונית ויצא ממנה בתוך שניות מרגע התרחשות התאונה. הוא פונה לבית החולים כשהוא סובל מכוויות קלות וחשש לשבר בצלעות. הנהג צפוי לפרוש בסיום העונה, בעוד פחות מחודש, החלטה שהתקבלה לפני התאונה.
 


רומאן גרוז'אן אמר בסרטון שפורסם באינסטגרם: "תודה לכולם, אני בסדר. תודה על ההודעות. לפני כמה שנים לא הייתי בעד ה-HALO, אבל היא הדבר הטוב ביותר בפורמולה 1, בלעדיה לא הייתי בחיים. תודה לכל הצוותים הרפואיים על המסלול ובבית החולים, אני מקווה שאוכל לכתוב לכם הודעות בקרוב ואספר לכם על מה שקורה".

אלן ואן דר מרווה, מהצוות של הפורמולה 1 שהצילו את גרוז'אן, אמר: "זה היה הלם עבור כולנו, מעולם לא ראינו אש כזו ב-12 שנים. רומן התחיל לצאת מהרכב בכוחות עצמו וזה היה מדהים נוכח תאונה שכזו. הייתה הקלה עצומה לראות שהוא בסדר".

רוס ברון, מנכ"ל פורמולה 1, הודה: "אין ספק שאנחנו צריכים לעשות ניתוח מעמיק של כל מה שקרה כאן, כי היו כמה דברים שלא היו אמורים לקרות. השריפה הייתה מדאיגה מאוד, הרווח במחסום היה מדאיג. הדברים החיוביים הם הבטיחות של הרכב וקסדת הטיטניום, והם מה שנתנו לנו לעבור את היום הזה. אין ספק שהקסדה הייתה הגורם המכריע שהצילה את רומן והצילה את היום".

לואיס המילטון אמר על התאונה בסיום המרוץ: "היינו בהלם כשראינו את התמונות. כשאני נכנס לרכב אני יודע שאני לוקח סיכונים ואני מכבד את הסיכונים של הספורט הזה. צייצתי על כך בזמן ההפסקה כי זה היה ממש מפחיד. אני לא יודע תחת כמה כוחות G הוא היה אבל אני מאוד שמח שמערכת HALO עבדה, אני אסיר תודה שהגדר לא חתכה את הראש שלו. היה יכול להיות הרבה יותר גרוע".
 


המילטון הוסיף: "זאת תזכורת עבורנו ואולי מי שצופים בספורט שזה ספורט מסוכן ולכן אנחנו אלה שדוחפים את הרכבים לקצה, אבל חייבים לכבד את זה (את הספורט) גם. אני חושב שזה מראה איזו עבודה מדהימה פורמולה 1 וה-FIA עושים בכל השנים שבזכותה גרוז'אן הצליח ללכת בכוחות עצמו אחרי תאונה כזאת. התאונה תיחקר ויעשו המון עבודה שדבר כזה לא יקרה שוב".

פייר גאסלי, הנהג הצרפתי של קבוצת אלפא טאורי שאיבד את חברו הקרוב אנטואן הובר שנהרג במרוץ של פורמולה 2: "זה היה נורא, כשראיתי את התמונות הייתי בשוק. זה היה כל כך מפחיד, לא האמנתי שרכב של פורמולה 1 יכול להתפרק בצורה כזו. הקסדה המיוחדת הוכיחה שהיא עובדת. שלחתי לו איחולי החלמה מהירה. אני חושב שהוא בסדר, אבל זה באמת היה מפחיד".

מנהל קבוצת האס, גונתר שטיינר, שלח גם כן מילות תודה לטיפול המהיר והמסור של הצוות הרפואי: "המנהלים וה-FIA עשו עבודה גדולה. אני רוצה להגיד תודה לכולם על התגובה המהירה. זה היה מאוד מפחיד, רומן ניצל".

במרוץ עצמו לואיס המילטון ניצח, לאחר שזינק מהפול פוזישן, רשם ניצחון מספר 95 בקריירה, חמישי ברציפות ו-11 העונה ב-15 מרוצים. מקס ורסטאפן מרד בול סיים שני וחברו לקבוצה, אלכסנדר אלבון, סידר דאבל על הפודיום לרד בול עם המקום השלישי, אותו לקח מסרחיו פרס שסבל מתקלה במנוע שלוש הקפות לסיום המרוץ.

נגישות